Կրթական ծրագրեր / Ինտերակտիվ ծրագրեր

Հայտնի է, որ անձի համակողմանի և ներդաշնակ  զարգացման կարևոր գործոններից մեկը գեղագիտական կրթությունն է։  Հայաստանի ազգային պատկերասրահն իր ուրույն դերն ունի հասարակության գեղագիտական դաստիարակության գործում։ Այս նպատակով  տարբեր մասնագետների հետ համագործակցելով ստեղծել ենք ինտերակտիվ կրթական ծրագրերի համապատասխան մոդել, որը կիրառում ենք՝ հաշվի առնելով  տարիքային և հոգեբանական  առանձնահատկությունները, ինտելեկտուալ հնարավորությունները։ 

 

Ազգային պատկերասրահում կրթական ծրագրերը նախագծվում, կազմակերպվում և գնահատվում են՝ հիմնվելով մշտական ցուցադրության և ժամանակավոր ցուցադրությունում ներկայացված արվեստի ստեղծագործությունների հիման վրա: Հիմնական տեսակներն են՝ թեմատիկ ինտերակտիվ կրթական ծրագրերը, պարբերական այցերի համար նախատեսված սեզոնային դպրոցները, դասախոսությունները, առցանց հարթակում կազմակերպվող վիկտորինաներն ու մրցույթները։
Հիմնական նպատակը դասընթացի մասնակիցներին կերպարվեստի տեսակների, ժանրերի, նյութերի, որոշ տեխնիկական միջոցների, ինչպես նաև հայ և այլազգի մեծանուն արվեստագետների մասին ընդհանուր գիտելիքներ հաղորդելն է, արվեստի բնագավառում մասնակցության  փորձառության ապահովումը և այլն: Մինչ օրս ստեղծվել են ավելի քան 30 թեմատիկ ինտերակտիվ կրթական ծրագրեր։
Մեր ծրագրերը ստեղծվում են դպրոցական առարկայական պլանների դիտարկման, մանկավարժների, տնօրենների և ծնողների հետ ունեցած հարցազրույցների արդյունքում։ Մինչև այսօր մեր կրթական ծրագրերին մասնակցել  են ՀՀ  նախակրթարանների և դպրոցների շուրջ 7000 սաներ, որոնց թիվը օրեցօր  աճում է։ Թեմատիկ ինտերակտիվ կրթական ծրագրերի ստեղծման գործընթացը շարունակական  բնույթ ունի Ազգային պատկերասրահում։


 
ՀԱՏՈՒԿ ԱՌԱՋԱՐԿ ԴՊՐՈՑՆԵՐԻՆ 2016-2017թթ․ ուսումնական տարվա համար

 

 Գրանցել խումբն առցանց

  


 
 

Քանդակի լեզուն

 Ովքե՞ր - 4-6 տարեկան երեխաներ` մանկավարժի ուղեկցությամբ
Որտե՞ղ – Հակոբ Գյուրջյանի ստեղծագործությունների ցուցասրահ
Խումբը - 10 -15 մասնակից
Տևողությունը -  30-40 րոպե:
 

Քանդակագործ Հակոբ Գյուրջյանի ստեղծագործությունների ցուցասրահում մասնակիցները ծանոթանում են քանդակի նյութերին, տեսակներին, Գյուրջյանի հերոսներին։ Փոքրիկներին ներկայացվում է անիմալիստական ժանրը։ Նրանց հնարավորություն է տրվում ձեռնոցներով շոշափել գրանիտե որոշ քանդակներ։ Ապա մասնակիցները ընտրում են իրենց նախընտրած կերպարները և ծեփում են դրանք պլաստիլինի կիրառմամբ։
    

 Իմ Կոմիտասը

Ովքե՞ր - 5-7 տարեկան երեխաներ` մանկավարժի ուղեկցությամբ
Որտե՞ղ - XIX դարի վերջի- XX դարի սկզբի հայ դասական արվեստի ցուցասրահ 5-րդ հարկ
Խումբը - 10 -15 մասնակից
Տևողությունը՝  30-40 րոպե:
 
Ծրագրի առաջին հատվածում մասնակիցները ծանոթանում են Սարգիս Մուրադյանի կենսագրությանը և Կոմիտասին պատկերող «Վերջին Գիշեր» ստեղծագործությանը: Էքսկուրսիայի ընթացքում Կոմիտասի` հոգևորականի, երաժշտի, փիլիսոփայի, մանկավարժի, բանաստեղծի և մեծ հայրենասերի հավաքական կերպարը մասնակիցներին ներկայացվում է Կոմիտասին բնորոշ կամ իր առօրյայի մաս կազմող առարկաների միջոցով: Ծրագրի վերջում մասնակիցներին տրվում է առաջադրանք պատկերել իրենց պատկերացրած Կոմիտասին:
 

Խաղողի տոն

Ովքե՞ր - 5-7 տարեկան երեխաներ, մանկավարժի ուղեկցությամբ 
Որտե՞ղ - Իտալական արվեստի ցուցասրահ, 8 - րդ հարկ
Խումբը - 10 -15 մասնակից  

Տևողությունը՝ 30-40 րոպե:

Իտալացի քանդակագործ Լուիջի Բիենամեի (1795-1878) «Պարող բաքոսուհին» քանդակի դիտարկման միջոցով մասնակիցները ծանոթանում են քանդակի նյութերի տեսակներին, առասպելական պատմությանը, սովոում են դիտել քանդակ։ Նյութի ներկայացման ընթացքում կիրառվում է հեքիաթաթերապիայի մեթոդը։ Ինտերակտիվ հատվածում մասնակիցները խաղի միջոցով ուսումնասիրում են հինգ զգայարանները։  Քանդակի դիտման ժամանակ զարգանում է նրանց ընդհանուր և դետալային ընկալումը։

 

 Վարպետի գույների աշխարհում (նատյուրմորտ) 

Ովքե՞ր  - 5-12 տարեկան երեխաներ` մանկավարժի ուղեկցությամբ
Որտե՞ղ - 
Մարտիրոս Սարյանի ստեղծագործությունների ցուցասրահ, 5 հարկ
Խումբ    - 
10-15 մասնակից  

Տևողությունը՝ 40-50 րոպե:

Վարպետ Մարտիրոս Սարյանի մի քանի ստեղծագործությունների մեկնաբանման և վերլուծության արդյունքում մասնակիցները ծանոթանում են նատյուրմորտի ժանրին, գեղանկարչական պարագաներին՝ վրձին, կտավ, ենթաշրջանակ, շրջանակ, մոլբերտ և այլն: Այնուհետև նրանք բաժանվում են 2 խմբի։ Յուրաքանչյուրին հանձնարարվում է, նախապես տրամադրված մրգերը, բանջարեղենը և այլ առարկաները, գտնել համապատասխան նատյուրմորտներում։ Թիմերը դնում են մեկական նատյուրմորտ և մասնակիցները նկարում են մատիտներով։

 

Սասունցի Դավիթ (գրաֆիկա) 

Ովքե՞ր - 5-12 տարեկան երեխաներ` մանկավարժի ուղեկցությամբ
Որտե՞ղ – 20-րդ դարի հայ արվեստի ցուցասրահ, 4-րդ հարկ
Խումբը - 10-15 մասնակից

 Տևողությունը՝ 50-60 րոպե:


Հակոբ Կոջոյանի «Սասունցի Դավիթ» (1922թ.) գրքի նկարազարդման միջոցով  մասնակիցները ծանոթանում են հայկական էպոսի ստեղծման պամությանը, փորձում են վերլուծել Սասունցի Դավթի կերպարը, ինչպես նաև գրաֆիկայի տեխնիկային։
Էքսկուրսիայի ինտերակտիվ հատվածում մասնակիցներին տրամադրվում են նկարի կրկնօրինակի դրվագները։ Էքսկուրսավարը էպոսից ընթերցում է դրվագներին համապատասխան հատվածները։ Մասնակիցները պետք է գուշակեն, թե որ դրվագին է վերաբերվում տվյալ տեքստը։
 

 

 Բնանկար և պոեզիա
 

Ովքե՞ր - 7-14 տարեկան երեխաներ
Որտե՞ղ - Գևորգ Բաշինջաղյանի ցուցասրահ՝  5-րդ հարկ
Խումբը - 10-15 մասնակից,

Տևողությունը՝  50-60 րոպե


Հայկական բնանկարի հիմնադիր Գևորգ Բաշինջաղյանի կտավների  մեկնաբանման և վերլուծության միջոցով մասնակիցները ծանոթանում են բնանկար ժանրին,  հաղորդակցվում  հայրենի բնաշխարհի խորհրդանշական բնապատկերներին՝ Արարատ, Արագած, Սևան, Դիլիջան: Այնուհետև մասնակիցներին ներկայացվում են հայ գրականության մեծ վարպետների՝ Ավ. Իսահակյան, Հ.Սահյան և այլոց, ստեղծագործությունները, որոնցում գովերգվում է հայրենի բնությունը: Ընթացքում արծարծվում են մի շարք բնապահպանական խնդիրներ և փորձ է արվում մասնակիցների մեջ  սերմանել սեր և հոգատարություն հայրենի բնության և շրջակա միջավայրի նկատմամբ:   Ինտերակտիվ հատվածում մասնակիցներին հնարավորություն է ընձեռվում պատկերել իրենց ամենասիրելի բնապատկերը՝ օգտագործելով նաև պլաստմասե պարագաներ:
 

 Օլիմպոսի բարձունքում      

Ովքե՞ր - 7-8 տարեկան երեխաներ, մանկավարժի ուղեկցությամբ 
Որտե՞ղ - Եվրոպական արվեստի ցուցասրահ, 8 - րդ հարկ
Խումբը - 10 -15 մասնակից

 Տևողությունը՝ 50-60 րոպե:

16-18 դդ. Իտալական և ֆրանսիական կերպարվեստի հունահռոմեական դիցաբանության թեմաներով կտավների միջոցով մասնակիցները ծանոթացնում են Անտիկ մշակույթին, հունահռոմեական դիցաբանությանը։ Բաժանվելով 2/3 հոգուց բաղկացած խմբերի «նայիր և սովորիր» քարտերի մեթոդով բացահայտում են ստեղծագործությունները և փորձում են վերլուծել տեսարաններն ու կերպարներին։ Արդյունքում զարգանում է մասնակիցների էսթետիկական ընկալումը, ստեղծագործականությունը, սոցիալական հմտությունները։ Խաղին մասնակցելիս երեխաները սովորում են նոր տերմիններ, զարգանում է նրանց խմբային աշխատանքը, նախաձեռնողականությունը և այլն։

 

  Ստեղծելով գիրքը

Ովքե՞ր  - 7-12 տարեկան երեխաներ, մանկավարժի ուղեկցությամբ
Որտե՞ղ - 
Հակոբ Գյուրջյանի ստեղծագործությունների ցուցասրահ, 0 հարկ
Խումբ    - 
10-15 մասնակից

 Տևողությունը՝ 40-50 րոպե:
 

Քանդակագործ Հակոբ Գյուրջյանի ստեղծագործությունների ցուցասրահում մասնակիցները ծանոթանում են քանդակի տեսակների, նյութի, Գյուրջյանի հերոսների հետ, ինչպես նաև գրքի կառուցվածքին և ստեղծման ընթացքին։  Առաջադրանքի արդյունքում մասնակիցները պատկերում են արդեն իրենց ծանոթ որոշ կերպարներ, հորինում են պատմություն նրանց մասնակցությամբ, որոնք էջեր դարձնելով կազմում են գիրքը։  

 

    Ճանաչենք մեր մեծերին (դիմանկար)

  Ովքե՞ր - 7-14 տարեկան այցելուներ՝ մանկավարժի      ուղեկցությամբ 
  Որտե՞ղ - Հայ դասականների ցուցասրահում 4-րդ հարկ
  Խումբը -10-12 մասնակից
  Տևողությունը՝ 60րոպե:

 Վարպետ Մ.Սարյանի պատկերած հայ մշակույթի անվանի ներկայացուցիչների դիմանկարների դիտարկման միջոցով մասնակիցները ծանոթանում են նրանց մասնագիտական գործունեույթանը, անցած ուղղուն։ Այցելուների խումբը բաժանվում է երկուական կամ երեքական խմբերի։ Յուրաքանչյուր խմբի տրամադրվում է մանրամասն տեղեկություն հինգ հայ անվանի մտավորականներից մեկի մասին։ Յուրացնելով նյութը մասնակցիները մնջախաղի միջոցով ներկայացնում են տվյալ անձնավորությանը և իր մասնագիտությունը՝ մյուս մասնակիցները գուշակելով և ցուցասրահում գտնելով դիմանկարը, հարց ու պատասխանի միջոցով քննարկման մեջ են ներգրավվում։ Այս ծրագիրը համարվում է նաև մասնագիտական նախնական կոմնորոշման միջոց։ 

 

 Ծովը Հովհաննես Այվազովսկու կտավներում
 

Ովքե՞ր-8-14 տարեկան երեխաներ
Որտե՞ղ- Հովհաննես Այվազովսկու ցուցասրահ՝  5-րդ հարկ
Խումբը-10-15 մասնակից, տևողությունը՝ 50-60 րոպե


Հայ կերպարվեստում ծովանկարչությունը, որպես բնանկարի ինքնուրույն տեսակ, սկսվում է Հովհաննես Այվազովսկու կտավներից: Հայաստանի ազգային պատկերասրահում են պահվում վարպետի ստեղծագործությունների երկրորդ խոշոր հավաքածուն: Ծրագրի ընթացքում երեխաները ծանոթանում են Հ. Այվազովսկու կյանքին ու ստեղծագործությանը, ծովանկարչության տեսակներին:
Այնուհետև յուրաքանչյուր մասնակից համապատասխան նյութերի օգնությամբ պատկերում է  իրեն հարազատ ծովային տեսարան:

 

  Ազգային-եկեղեցական տոներ 

 
  Ովքե՞ր – 8-12 տարեկան այցելուներ մանկավարժի  ուղեկցությամբ
  Որտե՞ղ- Որմնանակարների և սրբապատկերների    ցուցասրահ՝ 3-րդ հարկ
  Խումբը- 10-15 մասնակից,
  Տևողությունը՝ 50-60 րոպե:
 
 
Հայ հին և միջնադարյան արվեստի ցուցասրահներում մասնակիցները ստեղծագործությունների միջոցով ծանոթանում են Քրիստոսի պատկերագրությանը արվեստում և որոշ դրվագների հիման վրա տիպաբանում են եկեղեցական՝ շարժական և անշարժ տոները, ավելի մանրամասն ծանոթանում են Հայ Առաքելական եկեղեվու Տաղավար տոներին (Սուրբ ծնունդ, Տյարընդառաջ, Ծազկազարդ, Սուրբ Զատիկ,Վարդավառ): Ծրագրի ինտերակտիվ հատվածում, մասնակիցները իրենց ձեռքով պատրաստում են հայկական մոտիվներով տիկնիկիներ՝ առընչվելով հայկական ծիսական տիկնիկների պատրաստման ավանդույթին:

Օլիմպոսի նվաճումը 


Ովքե՞ր - 8-12 տարեկան երեխաներ, մանկավարժի ուղեկցությամբ
Որտե՞ղ - Եվրոպական արվեստի ցուցասրահ, 8-րդ հարկ
Խումբը - 10-15 մասնակից  

Տևողությունը՝ 80-90 րոպե:
Ֆրանսիական արվեստի ցուցասրահում մասնակիցները ծանոթանում են կերպարվեստի տեսակներից գեղանկարի և քանդակի տեխնիկաներին: Ապա դիտարկում են Ֆրանսիացի նկարիչներ Ֆրանսուա Հյուբեր Դրուե կրտսեր «Օրլեանի դքսի զավակները», Ժան Օնորե Ֆրագոնարի «Ռինալդո և Արմիդա», Կարլ  Վանլոյի «Նվիրաբերում Ամուրին»  կտավները և Էտյեն Մորիս Ֆալկոնեի «Ամուր» քանդակը, որոնցից յուրաքանչյուրում հեղինակները պատկերել են սիրո դրսևորման տարբեր ձևեր (օր.՝ սերը ընտանիքի անդամների միջև, սերը՝ բնության հանդեպ, սերը՝ հայրենիքի հանդեպ, գիտության, կրթության հանդեպ և այլն)։ Մասնակիցները քննարկում են սիրո տարբեր դրսևորումները։ Ամփոփիչ առաջադրանքի ընթացքում մասնակիցները ստեղծագործում են սիրո թեմայով։ 

 

Տապանակիր լեռը

Ովքե՞ր - 10-15 տարեկան երեխաներ

Որտե՞ղ - 19-20-րդ դարի հայ դասականների ցուցասրահ՝  5-րդ հարկ

Խումբը - 10-15 մասնակից                                                        Տևողությունը՝  50-60 րոպե



Հովհաննես Այվազովսկու  «Նոյն իջնում է Արարատից» կտավի քննարկման միջոցով մասնակիցները ծանոթանում են ազգային ինքնության խորհրդանիշների էությանը, նշանակությանը, դրանց տեսակներին, դերին և  ընկալմանը:  Նրանց ներկայացվում են  սուրբ լեռան մասին տարածված առասպելներն, ավանդազրույցներն, Աստվածաշնչյան զրույցները:
Խաղի ժամանակ նրանց տրամադրվում են հայ ազգային (Արարատ, նուռ, լավաշ և այլն), պետական (դրոշ, հիմն, զինանշան) և կրոնական (խաչ, Տերունական աղոթք, Նարեկ և այլն) խորհրդանշաններ և հանձնարարվում է դասակարգել ըստ տեսակի:
Մատուցված նյութի ամրապնդման համար երեխաները լուծում են թեմայի հիման վրա կազմված խաչբառ:
 

Պատմական ժանրը հայ գեղանկարում

Ովքե՞ր  - 10-14 տարեկան երեխաներ, մանկավարժի ուղեկցությամբ
Որտե՞ղ -
Հայ դասական արվեստի  ցուցասրահ, 5-րդ հարկ
Խումբ    - 
10-15 մասնակից   

Տևողությունը՝ 50-60 րոպե:

Հայ կերպարվեստում պատմական ժանրի հիմանդիր Վարդգես Սուրենյանցի ցուցասրահում մասնակիցները դիտարկում են պատմության որոշ դրվագներ պատկերող մի քանի կտավներ։ Քննարկելով կանացի կերպարների դիմանկարային (Սալոմե, Շամիրամ,  Զաբել Թագուհի և այլն) բարոյահոգեբանական առանձնահատկությունները՝  պատկերացում են կազմում պատմական տարբեր ժամանակաշրջաններում նրանց ունեցած դերակատարման վերաբերյալ։ Յուրաքանչյուր մասնակից ստացված տեղեկությունը ամրապնդելու համար լրացնում է համապատասխան հանձնարարությունների թերթիկ։ Այնուհետև բաժանվում են երկու խմբի, յուրաքանչյուր խումբ ընտրում է դիտարկված ստեղծագործություններից որևէ մեկը և ինքնուրույն ներկայացնում ստացած տեղեկությունը։ Այնուհետև նարանք լրացնում են խաչբառ թեմային համապատասխան հարցերով։

 

 Հովնաթանյանական կոլորիտ 

Ովքե՞ր - 10-14 տարեկան երեխաներ, մանկավարժի ուղեկցությամբ
Որտե՞ղ - Հայ դասական արվեստի ցուցասրահ, 5-րդ հարկ
Խումբը - 10-15 մասնակից

Տևողությունը՝ 50-60 րոպե:

Հովնաթանյանների ստեղծագործությունների ցուցասրահում մասնակիցները ծանոթանում են Հովնաթանյան ընտանիքի նկարիչների կյանքին և ստեղծագործությանը, 19-րդ դարի Թիֆլիսի մշակութային կյանքին և հայերի մասնակցությանը դրանում, ավելի մանրամասն դիտարկում են Հակոբ Հովնաթանյանի կանանց դիմանկարները, դրանցում պատկերված տարազների միջոցով ծանոթանում հայկական քաղաքային տարազի պատմությանն ու տեսակներին:
Այնուհետև մասնակիցները բաժանվում են 2 խմբի: Նրանց տրամադրվում է կանացի դիմանկարներից մեկի վերատպությունը և տարբեր նյութեր ( կտոր, ուլունք, քարեր, ժապավեն և այլն ) և առաջարկվում է կոլաժի տեխնիկայի կիրառմամբ մոդելավորել նոր զգեստ:

Ամուր

Ովքե՞ր - 12-14 տարեկան երեխաներ, մանկավարժի ուղեկցությամբ
Որտե՞ղ - Ֆրանսիական արվեստի ցուցասրահ, 7-րդ հարկ
Խումբը - 10-15 մասնակից  

Տևողությունը՝ 40-50 րոպե:

Ֆրանսիական արվեստի ցուցասրահում մասնակիցները ծանոթանում են կերպարվեստի տեսակներից գեղանկարի և քանդակի տեխնիկաներին: Ապա դիտարկում են Ֆրանսիացի նկարիչներ Ֆրանսուա Հյուբեր Դրուե կրտսեր «Օրլեանի դքսի զավակները», Ժան Օնորե Ֆրագոնարի «Ռինալդո և Արմիդա», Կարլ  Վանլոյի «Նվիրաբերում Ամուրին»  կտավները և Էտյեն Մորիս Ֆալկոնեի «Ամուր» քանդակը, որոնցից յուրաքանչյուրում հեղինակները պատկերել են սիրո դրսևորման տարբեր ձևեր (օր.՝ սերը ընտանիքի անդամների միջև, սերը՝ բնության հանդեպ, սերը՝ հայրենիքի հանդեպ, գիտության, կրթության հանդեպ և այլն)։ Մասնակիցները քննարկում են սիրո տարբեր դրսևորումները։ Ամփոփիչ առաջադրանքի ընթացքում մասնակիցները ստեղծագործում են սիրո թեմայով։

 


ԱՅՑԵԼՈՒԹՅԱՆ ՊԱՅՄԱՆՆԵՐ

 Կրթական ծրագրի մեկ մասնակցի տոմսի արժեքն է 600 դրամ:
 

Կրթական ծրագրերին անհրաժեշտ է գրանցվել նախապես։


Հեռ.՝ (+37410) 582161 (133)
Էլ. հասցե՝ nga_education@yahoo.com, 
galleryarmenia@gmail.com 

Մշտական
ցուցադրություն

Գրիգորյան Գևորգ Ստեփանի

Սամիկոյի դիմանկարը (1936)

կտավ, ստվարաթուղթ, յուղաներկ
34x20,9 սմ